Monday, December 19, 2011

maksud cinta...

hari  nie  rasa  mengatal  nak  tulis  pasal  cinta...ops  bukan  sebab  aku  tgh  dilamun  cinta..jgn  salah  faham...masa  aku  mula2  berjinak  dgn  cerpen  cinta  nie  aku  tertanya-tanya  apa  maksud  cinta  sebenarnya...aku  cari  dalam  kamus , dalam  internet , tanya  member  aku...
satu  jawapan  yang  membuatkan  aku  rasa  nak  muntah  bila  member  aku  jawab soalan  aku  tu..dia  cakap cinta  tu  perasaan  yang  timbul  dalam  diri  seseorang  untuk  dibelai  oleh  seseorang...dibelai??? geli  tekak  aku  dengar..
maksud  cinta  yang  pertama  yang  aku faham  ar..cinta  itu  FITRAH..menjadi  fitrah  dalam  diri manusia  kena   ada  cinta..itulah  nikmat  hati  yang  diberikan  kepada  kita  daripada  ALLAH SWT...tanpa  cinta  kita  bukan sesiapa..
cinta juga  bermaksud  pengorbanan...kadang2  cinta  kita  x  akan  bersatu..kita terpaksa  melepaskan  org  yg  kita  sayang  ke  tangan  org  lain...kita  berkorban  akan  kebahagiaan  dia..nak  dia  bahagia..kalu  hnya  kita  yang  sayangkan  dia  tp dia  x  sayangkan  kita  x  boleh  gak..cinta  x  boleh  dipaksa-paksa..kena  sama2 suka..tu  baru  cinta  yang  betul..
cukup ar  untuk  entiri  mlm  nie..makin  banyak  aku  taip...makin  mengarut  ayat  aku..

No comments:

Post a Comment