Sunday, April 29, 2012

rambut palsu

salam  semua...sy  nak  post  ttg  aku  gi  site  visit  hari  itu...
kitaorg  pergi  syarikat  KANEKA malaysia...syarikat  nie  syarikat  jepun...
dorang  nie  ada  beberapa  projek  di  site  itu  tp  kitaorg  cuma pergi ke satu kilang dorang  je..iaitu  kilang  buat  rambut  palsu..


produk  rambut  yang  dorang  buat  nie  namanya  futura  Fiber...dia  punya  rambut  palsu  nie  dalam  80% macam  rambut  manusia...
jgn  korang  ingat  rambut  manusia  je  ada  masalah  macam  rambut  berbuah  nie..rambut  palsu  pun  ada  tau...kat  kilang  sana, dorang  guna  isitilah  jepun  untuk  rambut  rosak  nie..kilang  pun  jepun...mmg  kena  pakai  isitilah  jepun  ar..
firstly...ITOGARAMI...maksudnya  rambut  tu  bercabang  dua..second...YUCHAKU..maksudnya  rambut  melekat...alah  macam  kena  gam  ar...aku  tanya  supervisor  kat  situ  knp  masalah  rambut  nie  berlaku..dia  ckp  sebab  problem  dlm  heat  treatment...sape2  yg  pernah  belajar  ttg  heat  treatment  nie  confrim2  faham..apa  yg  aku  ckp  nie...aku  nie  dulu  pernah  belajar  mekanikal  tau..sebelum  aku  lari  ke  kimia..so  aku  tau  ar  proses2  mcm  nie...sebab  aku  tahu  ttg  proses  nie  ar  aku  jadi  banyak  bertanya  dgn  supervisor  kat  situ..
berbalik  pada tajuk  td..pasal  rambut  rosak  tu..third...IROMURA..maksudnya  warna  rambut  tu  x  ikut  standard  yg  ditetapkan...lastly..BUTSU..maknanya  berbiji..isitilah lainnya  berbuah  ar..
lepas  kitaorang  habis  meronda  kilang  tu...aku dpt  bawak  balik  rambut  palsu..bukan  warna  hitam  tau..hitam  dah  biasa  sgt...


nie  ar  rambut  palsu  yg aku dpt  bwk balik...nie  aku  dah  siap  jalinkan  lg...
ok  ar  korang  aku  rasa  aku  kena  chow  dulu...byk  kerja  nak2  aku  punya  report  byk  lg  yg  kena  buat..nie  pun  aku  curi  masa  skit  nk  post  aku  punya  cerita  n  berkongsi  skit  pengetahuan yg aku dpt kat kilang rambut  palsu  tu..
salam...oyasuminasai...


No comments:

Post a Comment